|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Betaltjänster?
Hej!
Det här har säkert avhandlats tidigare men är nyfiken på er syn på alla dessa betaltjänster som finns att tillgå för travspelande. Jag har själv provat på några och jag måste säga att jag är rejält skeptisk till vad man faktiskt får i förhållande till kostnad. Mest av allt stör jag mig på att det lyfts fram specifika vinnarspel trots att övriga spel missat helt. Helt skamlöst hyllar man sina egna sidospel även om huvudspikar och drag är offside. Transparensen är högst tveksam. Använder ni er av betaltjänster (utöver andelsspel alltså)? Vilka har ni mest förtroende för? Anser ni att det är värt det? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4526Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Haha, förstår det till fullo.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+20) |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Exempelvis: Du spelar 400 rader för 200 kr. Eller alternativet, du spelar 200 rader för 100 kr och betalar en tipstjänst 100 kr för att ge dig tips om vilka rader du borde spela. Senast redigerad av Tipsb den 2026-02-24 klockan 18:01. |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Men gillar du trav så kanske du har Trav & Galopp Ronden? Daniel Berglund, krönika är mkt väl genomarbetat (har gillat honom sedan Travnet för ca 100 år sen :-)) Läs alla kröniker hos T&G-R, bra värde för lite pengar. (Om du har ronden) Annars skulle jag stå över att betala för resten, det är ju lite grejen att plugga själv, bästa tjänsten är lopparkivet ;-) Fast innan Jonas lämna Storavinster så var dom värde också. (Dom är fortfarande ok) |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ingen dum idé alls. Använde en av de nya högljudda tjänsterna nu under vintern och de satte kanske en av fem av sina huvudspikar i snitt. Då kan det absolut vara motiverat att gå sin egen väg.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
I omgångar har jag "gruppköpt" tjänsterna, men inte längre.
Men det finns en som jag tycker har ett rimligt månadspris. Vinstfaktor.se betalar jag för. Travronden betalar jag för av en annan anledning. Jag vill kunna läsa allt redaktionellt material. Spelkrönikor och tips kommer på köpet. Ögnar igenom dem utan att lägga någon större vikt.
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
ATG har utmärkta gratistjänster att använda sig av: - Lopparkivet - Loppkommentarer på varje häst (för att slippa kolla allt i lopparkivet) - Reduceringshjälpmedlet, om man vill spela reducerat med de enklaste/vanligaste reduceringarna som ABC, U-hästar, poäng. Lär dig hitta din egen edge, tjänsternas drag springer ”alla andra” på. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+50) |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
("Gruppköpt"? ... Betyder "god smak"?) Senast redigerad av qwerta den igår klockan 12:46. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gävle SS-12 Berglund-N/A TT-13 Strecken-8 Utd-605
Jägersro SS-17 Berglund-N/A TT-23 Strecken-14 Utd-11711 Vermo SS-17 Berglund-N/A TT-25 Strecken-13 Utd-3505 Åby SS-22 Berglund-N/A TT-20 Strecken-12 Utd-8514 Bergsåker SS-27 Berglund-N/A TT-18 Strecken-23 Utd-806041 Axevalla SS-35 Berglund-N/A TT-25 Strecken-27 Utd-1057768 Halmstad SS-29 Berglund-N/A TT- Strecken-29 Utd-664833 Solvalla SS-26 Berglund-N/A TT-25 Strecken-18 Utd-24567 Åby SS-12 Berglund-N/A TT-14 Strecken-13 Utd-719 Bergsåker SS-32 Berglund-N/A TT-26 Strecken-25 Utd-548506 Jägersro SS-25 Berglund-N/A TT-26 Strecken-17 Utd-16392 Solvalla SS-21 Berglund-N/A TT-22 Strecken-19 Utd-9 882 Axevalla SS-19 Berglund-N/A TT-15 Strecken-15 Utd-4674 Gävle SS-19 Berglund-18 TT-13 Strecken-12 Utd-3478 Kalmar SS-21 Berglund-21 TT-22 Strecken-24 Utd-184032 Färjestad SS-31 Berglund-25 TT-29 Strecken-23 Utd-194519 Åby SS-28 Berglund-N/A TT-27 Strecken-28 Utd-5113238 Momarken SS-32 Berglund-36 TT- Strecken-34 Utd-Jackpot En gång i tiden publicerades betaltjänsternas rank här på Sharps, bara ranken inte själva "brödtexten", jag gjorde en sammanställning Medels 1a rankad ger 1 poäng, 2a rank en 2p osv. Översta raden en lätt rad på Gävle 23 nov 2013, som bara gav 605kr, lägst till höger Strecken hade 8 poäng dvs 6 st 1or och en 2a rankad, rank var 1 1 2 1 1 1 1 Travtjänsten fick in den på 13, de hade rankat vinnarna 2 1 4 1 1 3 1 Vet att det är längsedan' över 10 år gamla uppgifter, det är andra tippare, har säkert slipat till metoder, startegier och har nya verktyg, men såvitt jag sett ha de samma strategi De rankar gärna en 8 oddsare och en 12 oddsare högst upp, sedan hamnar de 2 mest spelade som 3a och 7a om man får in 8 / 12 oddsaren skirver man en skrytrubrik, vi hade vinnaren tippad 1 (eller 2a) Om favoriten vinner går man snabbt vidare t nästa lopp Min Slutssats om man köper tipsen, vilket jag gör ibland 5 - 6 ggr / år Ranken är bara att glömma Vill du veta mer om, köp tipsen Vad säger dom om din tänkta spik, hyllas, instämmer eller sågas Vilka skrällar lyfter de fram, vad tycker du om den kusen / det loppet Deras tankar om hur loppet körs, spets, tempo Ny utrustning ny kusk SS Spelarservice finns inte längre TT Travtjänsten Berglund är Berglund på ronden Strecken är den slutliga strecklistan |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jag vill dock nyansera mitt svar något när jag sågade alla betaltjänster.
Om det är för att man ska vinna en massa mer pengar så är jag fortfarande skeptisk. I alla fall om man spelar för små summor. Men för att få lite mer insikt kring travet för att man tycker att hela spektaklet i sig är intressant. Där kan jag absolut se ett värde. Men då mer främst som information/underhållning. |
|
|
|
|
|
|
|